Giresunlu, karadenizli Kulakkaya’yı çok sevdi

Yavuzkemal Belediye Başkanı Abdullah ÖNAL, Kulakkaya ile ilgili projeleri detaylı şekilde Giresun Gündem’e anlattı..

*Gelen turisti kaçırırsak, tesislerimize yazık olur..

*Uzungöl olmak istemiyoruz..

* Yavuzkemal gelecekte Karadeniz’in en cazip beldesi olacak..

Röportaj: Zeki AL

Giresun’a turizm tırmanışa geçti. Her geçen gün üzerine koyan turizm gelirleri de artıyor.

Giresun’da turizmin nimetlerinden yararlanmak isteyen yaylalarımızdan birisi de Kulakkaya..

Giresun’dan Anadolu’ya açılan yol üzerinde ilk yerleşim yeri olan Kulakkaya, daha düne kadar nahiyeydi..Yöreye gelen sadece yerli turist değil, Arap turistlerde de artış var. Her geçen gün cazibesini artırıyor..Yavuzkemal , 2 günde arazizi gezilemeyecek kadar geniş topraklara sahip..Uctan uca 40 km uzunlukta..

Gerek Giresun gerekse Yavuzkemal Beldesi olarak her geçen gün turizm adına ileriye gittiklerini belirten Yavuzkemal Belediye Başkanı Abdullah ÖNAL; “Eksiklerimiz de var, yaptıklarımız da. Herkes turizm adına yeni yeni bilinçleniyor.Turizmin değerini, yöreye ekonomik katkısını yeni yeni öğreniyor..Yüksek bir rakımdayız. Ekonomik olarak beldemizin turizmden beklentileri var!.Turizmi ve turisti günlük görmüyoruz..Gelen turisti kaçırırsak yeni yapılan tesislerimize yazık olur..Fahiş fiyatlarda turisti kaçırır..Bunada dikkat etmek zorundayız..Yerli-yabancı deyip farklı fiyat uygulamalarına karşıyız..Yöremizdeki her girişimciden, beldemizin geeceğini düşünmelerini bekliyoruz. Hem turist tesisi açmak, hem de turisti kandırmaya çalışmak yöremize zarar verir..” dedi.

Önal’a merak ettiğimiz soruları da sorduk!..

UZUNGÖL OLMAK İSTEMİYORUZ

Uzungöl’ün durumu ortada.. Herkes tarafından eleştiriliyor..Beton yığını oldu..Bizle yaylalarımızı, doğaya uygun yapılarla cazip hale gelmesini istiyoruz..Gelen insan huzur bulsun..Çirkinlik görmesin..Dengeli büyümek istiyoruz..İhtiyacac cevap veremeyen tesislerden yanayız..Projeli tesislerle Kulakkaya ve çevresinde turizstik tesislerden yanayız..Amacımız; Giresun’u gelip-görmeye gelenleri daha çok Yavuzkemal’e çekmek, yöremizde istihdam sağlayacak tesislere kavuşmasını sağlamamaktır..

YENİ İNŞAATLAR DEVAM EDİYOR

Planlı yapılaşmaya önem veriyoruz..Planlı bir büyümeyi hedefliyoruz..Arz talebe göre planlı yerler yapılıyor..İnşaatlarımızı imar planına göre yapılıyor..Kulakkaya içinde aile çayevi, seyir terası  yapıyoruz..Güzel bir mescit yapıyoruz..Alt katları her iki binanında modern tuvalet olacak..Ağaçbaşı yöremizde Milli Tabiat Parkı içnde çalışmalar var..Banglow evlerimiz yapıldı..Kır kahvesi, gazinosu inşaatı devam ediyor..Kulakkaya içinde olan bir tesis..Kulakkaya’da buradan yük alacak..Alçakbelde hem Orman İşletmenin hemde özel teşebbüsün tesisleri var..Orman tesisi çok güzel oldu..Harika oldu..Açılışını yaptık..Özel girişimci arkadaşlarımız, güzel  işler yapıyor. Çalışma alanlarını daha da elverişli hale getirmeye gayret sarfediyolarr..

GİRESUNLU, KARADENİZLİ KULAKKAYA’YI SEVDİ

Giresunlu Kulakkaya’yı her zaman huzurlu bir yayla olarak gördü..Etrafında 10’dan fazla  obası var..Sevilen bir yayla..Çevresindeki Çaldağ, Alçakbel, Belen Tepesi, Melikli Obası, Ağaçbaşı, Koçtepesi, Fabrikadüzü, Desbut Suyu  gibi mesire ve piknik alanlarının çok olması, buraya ilgiyi her zaman canlı tuttu. Günübirlik gelenler dışında Kulakkaya’da 3-5 gün kalan turistler var..Fırınları, kasapları, otelleri, lokantaları, dükkanları, kıraathane ve çay ocakları ile hizmet veren Kulakkaya’da öyle günler oluyor ki bu tesisler yetersiz kalıyor. Bunlarında tamamlanması lazım..Kulakkaya’ya gelen her türlü ihtiyacını karşılamalı..Kalabalık günlerde bu tesisler ihtiyacı karşılamıyor..

YAVUZKEMAL‘DE SORUNLARI TEK TEK ÇÖZÜYORUZ

1600 metre  gibi bir rakımda yaşıyoruz..Sahilde bıl yetişen ürünleri burada yetirştiremiyoruz..Başta Armut milli ürünümüz..Beldeler içinde Giresun’da en geniş topraklara sahip bir beldeyiz..Köy yollarımızı asfalt yaptık..Her köyümüze, mahallemize minübüsler çalışıyor..Dolmuş kooperatifimiz var..Giresun’dan, Dereli ilçemizden minübüsler çalışıyor..Kulakkaya’da da günü birlik minübüs çalışacak..Şu an minübüs sıkıntısı yok..İsteyen Kulakkaya’dan sabahleyin Giresun’a, öğleden sonra da Giresun’dan Kulakkaya’ya minübüsle gelebilir..

MAVİ GÖL TAVAN YAPTI

Beldemize sınır Pınarlar’daki  Mavi Göl ve Kuzalan Şelalesi’ni gezip-görmek isteyenler her geçen gün artıyor. O kadar gelenn varki, ana yolda trafik kilitlendi. Bunun tabi Yavuzkemal ile Kulakkaya’ya da getirisi oldu..Mavi Göl’e gelenler, bir de Kulakkaya’yı göreyim, Kulakkaya’dan, Erimez’den Giresun’a gideyim diyor. Bu da biz leri yöre olarak tanınma açısından mutlu ediyor..Mavi Göl’e gelen yabancılar belde sınırlarımız içindeki turizm tesislerini ve doğal güzelliklerimizi görme fırsatı buluyor..

TEŞEKKÜR EDİYORUZ

Yavuzkemal ve Kulakkaya yöresine gurur verici turizm tesisleri açmayı düşünenlere her zaman yardımcı olacaklarını belirten Abdullah ÖNAL; “Ciddi yatırımcılar , işletmeciler bekliyoruz..Yöremize düşünülen projeler, yapılan turizm tesislerinde bizlere yardımcı olan devlet kurumlarımıza, açtıkları tesisler ile yöremizin adını çok uzaklara duyuran işletmeci-girişimci işadamlarımıza  ve bizlerden desteklerini esirgemeyen, hep belediyemizin yanında olan yöre halkımıza sonsuz teşekkür ediyorum” diye konuştu..

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?