YAVUZKEMAL ARAZİ DEĞER REKORU KIRDI

Yavuzkemal Belediyesi’nin Türkiye Belediyeler Birliği Üyesi olan bir Başkanı var Abdullah Önal.
Yavuzkemal ve çevresini, mahallelerini, bağlı köyleri gezdik-gördük, sorduk-soruşturduk. Önal döneminde Yavuzkemal ve yöresinin neler kazandığını araştırdık. Not aldık. Bakın neler ortaya çıktı.
*Yavuzkemal Abdullah ÖNAL’ı başkanlığı döneminde Tarihi ve kültürel yapısı ortaya çıkarıldı.
*Yavuzkemal ve çevre köyleri ile 600 yıllık geçmişi hazırlandı, insanlara sunuldu.
*Yavuzkemal adım adım dengeli bir büyümeye kavuştu.
*Seyir terası tamamlandı.
*Kulakkaya merkeze ışıklandırma yapıldı.
*Turizm merkezinde ne gerekiyorsa, yerine getirmeye çalışıldı.
*Merkeze ve Kulakkaya merkeze sosyal donatılarıyla yapılan yeni bir camisi ile tarihi bir eser ortaya çıktı, inşaatı bitti.
*Hiç durmadan çevre düzenlemelerine devam edildi. Yavuzkemal Beldesi bunları mütevazi bütçesi ile başardı.
*Bir metre asfalt yoktu. Sadece bu yıl 27,5 km asfalt yol hem de çift kat yapılmış.
*Ulaşımda parke ve betonlamalar yapılmış.
*Önal döneminde Yavuzkemal, yaklaşık 70 km asfalt yola kavuşmuş. Eksikler de tamamlamaya çalışılıyor.
*Mahalle yollarımızı Yavuzkemal Belediye imkanlarıyla yapılmış.
*Süllü-Kulakkaya yolu. Yuva, Hapan, Şıhlar köy yollarının yapımı tamamlanmış. Bu köylerin Yavuzkemal’de yol sorunu yok!
*Altyapıları tamamlanmaka üzere. Kulakkaya’da montalama eksikliği var.
*Kulakkaya otele kavuşmuş. Ağaçbaşı Tabiat Parkı alanımız var. Kuzalan Tabiat Parkı sınırımızda.
*Arazinin dönümü bin-iki bin lira olan Yavuzkemal’de, Abdullah ÖNAL dönemi ile kat kat değerlenmiş. Şimdi o paralara metrekaresini alamıyorsunuz. Yavuzkemal değer kazanmış.
Belediye Başkanı Abdullah ÖNAL, seri şekilde yörenin eksiklerini tamamlamaya çalıştıklarını ifade ederek; “Yavuzkemal’e sahip çıkıp, gelecek kuşaklara doğal güzelliklerini bozmadan bırakmalıyız. Ataklarımız bizlere bu güzel doğayı bırakmış. Birinci görevimiz bizlere ve bizlere düşen buraları korumaktır. TV’lerde, kliplerde, canlı yayınlarda, turizm gezilerinden tanıttığımız bu doğal güzelliklerimizi Yavuzkemal’de korumalıyız, sahip çıkmalıyız” dedi.
Devlet desteğinin de Yavuzkemal’e katkı sağladığını belirten Önal; “2004 yılından bu yana Yavuzkemal’e Batlama’dan, Erimez üzerinden gelen asfalt yollarda devletimizin önemli destekleri oldu. Yapmak istediğiniz ve gönlünüzde kalan projelerimiz de var. Kulakkaya’da merkez binaları tek tip ahşap mantolamayı planladık. Çevre turizm alanlarını geziyoruz. Uzungölü’ü, Ayder’i gördük. Bu tür doğal güzelliği olan yerlerde konaklama ve yeme-içme yerleri olsun ama çarşı haline getirilmemeli. İç ve dış turizme yönelik kış turizmle ilgili tesisler kazandırmanın peşindeyiz. Bektaş-Kulakkaya arasına yapılabileceğini düşünüyorum. Giresun Gelinkayası, Çaldağı, Bektaş, Kümbet yolu ve Kuzalan Şelalesi ile Mavi Göl güzergahları Yavuzkemal’de taçlanıyor. Tüm yollar Yavuzkemal’e çıkıyor. Onun için Yavuzkemal merkez bir yayla kenti olma özelliği var. Her yol Kulakkaya’ya, Yavuzkemal’e çıkıyor. Bir de yöremize yakın Karagöller var. Buranında ulaşım olarak turizme açılması ile Yavuzkemal’in cazibesi daha da artacak. Bu da çok önemli! Buralara ne yatırım yapılırsa karşılığını bulur duruma gelecek! Yayla yerleşim alanlarını planlı bir şekilde turizme açmak lazım. Yıllardır çalışıyoruz. O zaman doğa güzelliklerimiz de bozulmaz. Yaylalarımız değerimiz. Meralar korunmalı. Obalar Koçkayası gibi planlı yapılmalı. Yoksa gecekondu gibi kirli bir yerleşim yapılıyor. Bu da hoş görüntü vermiyor” dedi.
3 dönem Yavuzkemal Belediye Başkanlığı sırasında hiç boş günü olmadığını belirten Abdullah Önal; “Yayla kentiyiz. 5-6 ayımız kar-kış ile mücadele ile geçiyor. Yavuzkemal’de eksik çoktu. Onları tamamlamaya çalıştık. Eksikliğini hissettiklerimizi tamamlamaya çalışıyoruz. Boş zamanımız yok. Mütevazi bir bütçe ile YAVUZKEMAL’de büyük işler yaptık” dedi.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?